2016. november 25., péntek

Fokhagymás, borban sült pulykacomb

"PULYKA PÉNTEK"  2. recept

Új rovatom következő receptje. A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. felkérésére pulykahúsból készítek ételeket: karácsonyig minden pénteken közzéteszek egy vagy két receptet a blogomban "PULYKA PÉNTEK" név alatt. 
A Gallicoop bőven ellát hússal. Nagyon jó minőségű, szép alapanyagokat kaptam, és házhoz is szállították. Egyszerű ételekre számíthattok tőlem, amelyek könnyen elkészíthetőek, és táplálóak egy család számára. Izgalmas kihívás felkérésre főzni, azzal együtt, hogy szabad kezet kaptam. Lássuk hát a második receptet!



Hozzávalók:
2 db bőrös pulyka alsócomb
5 gerezd fokhagyma szeletekre vágva
2 teáskanál só
2 evőkanál mangalicazsír
2 dl vörösbor (nálam házi kékfrankos)


Pác: 
morzsolt tárkony
morzsolt medvehagyma
őrölt babér
bors pirospaprika
őrölt feketebors
3 teáskanál olaj

A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy tepsi alját kikenem a zsírral. A megmosott húst - bőrrel együtt - több helyen mélyen bevágom, egészen csontig. Ezekbe a vágásokba a vékonyra szeletelt, sóba forgatott fokhagymát dugdosom. Minél mélyebbre. A "bokáknál" pedig éles késsel teljesen körbevágom a bőrt, inakat, mindent.
A húst a tepsibe fektetem, aláöntöm a bort. A pác fűszereit - 1-1 mokkáskanállal mindből - összekeverem az olajjal, és alaposan megkenem vele a húst. Alufóliával befedem a tepsit, egy órán át sütöm így 180 fokon, majd 200 fokra kapcsolom a sütőt, és fólia nélkül újabb órán át sütöm. Időnként meglocsolom a saját levével.
Omlós, csontról leváló, puha sült a végeredmény, kellemes fűszeres-fokhagymás ízzel. Krumplipürével tálalom. 
Egyben fotóztam le a szebb hatás kedvéért a sült pulykacombot, de utána szeleteltem, hárman ettük meg ezt a darabot ebédre. :)

Ne feledjétek: Rubin Konyhájában karácsonyig minden pénteken "PULYKA PÉNTEK" a Gallicoop Zrt. jóvoltából! Finom pulykahúsos receptekkel várlak benneteket jövő héten is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése