2013. június 8., szombat

Túrós mini kiflik

Május közepén találtam két töltike formát a konyhaszekrényben. A nagyobbat azonnal munkára fogtam, így készültek el a vaníliapudingos kiflik. Most pedig a kisebb formát avattam fel, túrós mini kifliket gyártottam vele. Leveles tésztából, a "Gyorsan finomat!" mondás jegyében. :))

Túrós mini kiflik

A kisebb átmérőjű töltike forma

Hozzávalók:
500 g leveles tészta
15 dkg túró
1 evőkanál porcukor
1 citrom héja

a kenéshez: 1 tojás

A sütőt előmelegítem 180 fokra. Az áttört túrót összekeverem a cukorral és a citromhéjjal. 
A leveles tésztát kinyújtom, egy pohárral köröket szaggatok belőle. Minden kör közepére egy kávéskanál túrós tölteléket teszek, és a töltike segítségével lezárom a kifliket. Sütőpapíros tepsibe rakosgatom őket, lekenem tojással a tetejüket.
12 perc alatt aranysárgára sütöm őket, tálalás előtt porcukorral megszórom.

2 megjegyzés:

  1. Ilyen van a nagymamám konyhai kütyüje között is, bevetem én is! :)

    VálaszTörlés
  2. De jól néznek ki! Már láttam én is ilyen szerkezetet valahol... :-)

    VálaszTörlés