2012. június 26., kedd

Szalámis-sajtos pizza Rubin módra

Laza nyári idő van, 24 fok, friss szél fújdogál. A kérdés ma is az, mint minden más napon: mit főzzek ebédre? A gyors és finom ételek végtelen hosszúságú étlapjáról a pizzát választottam. A tésztát egy Stahl receptből dolgoztam át, konkrétan negyedeltem, mert Judit egy hadseregre méretezte az alapadagot. A pizzamártás saját kútfőből készült, kérem, hogy az olasz pizzarajongók ne kapjanak a szívükhöz: előre szóltam (lásd recept címe), hogy Rubin módra lesz!! :))
Egészben



Szelet oldalról

Szelet felülről


Hozzávalók a tésztához:
25 dkg finomliszt
1 teáskanál só
bors
1 teáskanál szárított oregánó
1/2 tasak szárított élesztő
1/2 teáskanál cukor
1,5 dl langyos víz
1,5 evőkanál olaj

olaj a tál kikenéséhez

Egy tálba szitálom a lisztet, hozzákeverem a sót, a szárított oregánót, és ízlés szerint borsot. Egy nagy keverőtálba beleszórom a szárított élesztőt, a cukrot, a langyos vízzel simára keverem, és hozzáadom az olajat. Kézi robotgépet alacsony fokozatra állítva elkezdem az élesztős olajba keverni a lisztes keveréket, majd magasabb fokozaton 6-7 perc alatt hólyagos, sima tésztát dagasztok. Vékonyan kiolajozott tálba forgatom a tésztát, majd meleg helyen 45 percig kelesztem - a duplájára fog nőni.
A megkelt tésztát átgyúrom, majd egy centi vastagra nyújtom, és kör alakúra. Körző nem volt nálam, szóval nem lett nagyon-nagyon szabályos kör, de a pizzaélményből ez semmit sem vont le. Kiolajozott tepsibe teszem a tésztát, és jöhet rá a pizzamártás (olaszok és mesterszakácsok, szemeket becsukni, füleket befogni!!), ami így készül:

Pizzamártás:
3 evőkanál ketchup
3 evőkanál gulyáskrém (nekem most csípős volt itthon)
1 kávéskanál szárított oregánó

A három összetevőt elegyítem, és megkenem vele a pizzatésztát. Szalámi karikákat teszek rá, vastagon reszelek a tetejére sajtot, és irány a sütő 20-25 percre. 

3 megjegyzés:

  1. Imádom a pizzát, jöhetne is most nekem egy szeletke!
    Milyen sok finomságot hoztál ilyen rövid idő alatt - csak nyelek nagyokat, amikor nézegetem őket, olyan éhes vagyok! :))

    VálaszTörlés
  2. :))) Voltak korábbi képeim a gépen, két hete pedig mindent lefotózok, ami a konyhámban készül, hogy legyen anyag a bloghoz. :)) Örülök, hogy tetszik, amit nálam találsz. :)

    VálaszTörlés
  3. Annyira szeretjük a pizzát!Készíteni is szeretem, mert változatos, sokféle feltét kerülhet rá.

    VálaszTörlés