2012. június 20., szerda

Szilvafagylalt

Tombol a kánikula, elérkezett a fagylaltszezon. :) A fagyasztóban rengeteg gyümölcs van a tavalyiból, kellene a hely, így "ritkítok", egy zacskó szilva lett a mai áldozatom. 


Hozzávalók:
50 dkg szilva 
2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 evőkanál porcukor
1 dl víz


Annyira hagytam kiolvadni a szilvát, hogy a magjától megszabadíthassam. Apró darabokra vágtam a gyümölcshúst, hozzáadtam a porcukrot, a fűszerkeveréket, a vizet, és összeturmixoltam. Fedeles műanyag dobozban 3 órára a fagyasztóba költöztettem, majd tálaltam. :)
Friss gyümölcsből ugyanezzel a technikával készíthető. Klasszikus értelemben nem fagyi, mert se joghurt, se tejszín, de még csak tej sincs benne. Viszont tartósítókkal és aromákkal sem rontottam el az eredeti szilvaízt, a mézeskalácsfűszer inkább kiemelte azt. :)

Szilvafagylalt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése