2012. június 26., kedd

Pudingtorta

A pudingtorta az a fajta édesség, amit nem lehet elrontani, tuti sikerünk lesz vele. Dekoratív, finom és hamar elkészül. Jó tanács: a hűtőt le kell lakatolni, míg az ízek összeérnek, mert a családtagok szeretik percenként "megnézni", megfelelő-e már az állaga. :))


Pudingtorta egyben...

... és szeletben... is.


Hozzávalók:
7 dl tej
1 cs. csokoládés pudingpor
1. cs. tejszínes pudingpor
cukor
babapiskóta
mazsola
mandulaaroma (elhagyható)

A tej feléből a szokásos módon csokoládépudingot főzünk ízlés szerint hozzáadott mandulaaromával és annyi cukorral, amennyit el bírunk viselni egy desszertben.
Egy közepes méretű jénai tálat kiöblítünk hideg vízzel, belesimítjuk a csokipuding felét, kirakjuk babapiskótával, rásimítjuk a maradék csokis pudingot. 
A tej másik feléből tejszínes pudingot főzünk - ízlés szerinti mennyiségben adunk hozzá cukrot -, a felét rásimítjuk a csoki rétegre, megszórjuk mazsolával, majd a tejszínes krém másik felével befedjük. Erre jön még egy réteg babapiskóta.
Amikor már nem forró, folpackkal letakarva hűtőbe tesszük. 2-3 óra múlva tálra borítjuk, ha nem jön ki a formából, egy pillanatra forró vízbe mártjuk a jénai alját. Durvára tört kekszmorzsával díszítve tálaljuk.

Bármilyen ízű pudingból készíthető, kerülhet bele háztartási keksz, piskóta, friss vagy aszalt gyümölcs, befőtt, tálaláskor díszíthetjük csokoládéforgáccsal és/vagy tejszínhabbal.

8 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet, már képen is ínycsiklandó :)

    VálaszTörlés
  2. Már az fb-on is megcsodáltam, nagyon tetszik! Nekem is van egy ilyen kekszes-pudingos desszertem (csak nem torta), és a kánikulai napokra tartogatom, hogy majd akkor készítem el, amikor nem lesz kedvem még a sütővel is fűteni... :) Hej, de megkóstolnám most a pudingosodat...!! :P

    VálaszTörlés
  3. Tejszínhab, köszi! :)

    Gabriella, ez elkészíthető kis tálkákban vagy fagylaltos kehelyben is, tegnap a torta változathoz volt kedvem. :))

    VálaszTörlés
  4. Azt hiszem ezt elfogom készíteni, de egy kérdésem lenne: a Dr. Oetker-es pudingpor elkészítéséhez 5 dl tej szükséges, te másfajta pudingporral dolgoztál, amihez kevesebb tej kell vagy, ehhez spéci kevesebbet kell tenni, hogy sűrűbb legyen? Köszi előre is a segítséget :)

    VálaszTörlés
  5. Elkészült: http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2012/07/pudingtorta.html

    Köszönet érte, nagyon szerettük :)

    VálaszTörlés
  6. Kata, a Rubin Konyhája Facebook oldalán megválaszoltam a kérdésed, láttam, hogy megtaláltad a választ. :)) De inkább 2x, mint 1x sem, szóval: igen, azért használok fél liternél kevesebb tejet, hogy sűrűbb legyen a krém, így szépen lehet majd szeletelni tálaláskor. Én is Dr.Oetker pudingporral dolgoztam.
    Csodaszép lett a tiéd is, meglestem ám! :))

    VálaszTörlés
  7. Én is tálkákba készítem, nagyon finom.

    VálaszTörlés