2013. február 21., csütörtök

Karfiolos-tejszínes pulykamell kapros spagettivel

A fagyasztóláda tartalmát listáztam, hogy lássam, mi van még itthon. Zöldségekkel egész jól el vagyok látva. Egy kis csomag karfiolt ki is vettem, és pulykamellet hozzá. A hűtőben találtam még tejszínt. Isteni ebédet ígértek az alapanyagok. A köreten nem kellett sokat gondolkodnom, rizs ehhez nem passzol (szerintem), a krumplipucoláshoz lusta voltam. A spagetti megfőzése viszont nem igényel sok munkát. :)

Karfiolos-tejszínes pulykamell kapros spagettivel


Hozzávalók:
50 dkg pulykamellfilé
30 dkg karfiol
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olaj
2 dl főzőtejszín
pirospaprika
bors
bazsalikom

spagetti
kapor

Serpenyőben felhevítem az olajat, az apró kockákra vágott hagymát és a szeletelt fokhagymát megfuttatom rajta, vigyázva, nehogy megégjenek. Rászórom a pirospaprikát, felöntöm vízzel, és a megmosott, kockákra vágott húst, valamint a rózsáira szedett karfiolt beleteszem. Fedő alatt főzöm nagyjából 10 percig, ekkor sózom, borsozom, megszórom bazsalikommal, és felöntöm a főzőtejszínnel. Még 10 percig főzöm, aztán elzárom alatta a gázt: elkészült.
Amíg a hús fő, kifőzöm a spagettit, leszűröm, és kevés olajjal meg némi kaporral összeforgatom.
Gyors és laktató ebéd, esetleg vacsora.

1 megjegyzés:

  1. Hű, ez nagyon jól néz ki, és nekem is szortírozni kéne már a fagyóban! Bele is vetem magam és hátha holnap ez lesz az ebéd! ;-)

    VálaszTörlés