2013. július 7., vasárnap

Ezeregyéjszaka sütemény

Az úgy volt, hogy almás süteményt akartam sütni. És megláttam a kamrában a datolyát. Meg a mézet. Elindult a fantáziám. A mesés kelet kincse a klasszikus magyar pitében? Hmm... A tészta enyhén sós íze kiemeli a fűszeres, almás töltelékben felbukkanó mézes-datolyás falatok édességét. S hogy legyen a receptben még egy csavar, vaníliapudingos krém került a sütemény tetejére.
"Szokatlan, de jó." - hangzott a dicséret kóstoláskor. :))

Ezeregyéjszaka sütemény

Hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt
4 evőkanál zsír
4 evőkanál tejföl
1 csipet só

1 marék darált dió

tej a kenéshez

Töltelék:
1 kg reszelt alma
20 dkg datolya
3 evőkanál méz
2 tasak vanilincukor
1 teáskanál fahéj

A tetejére:
5 dl tej (3,5%-os)
2 csomag vaníliapuding
2 evőkanál cukor

Az almát a fagyasztóból vettem ki meghámozva, lereszelve. Kiolvasztottam és megpároltam. (Friss alma éppoly tökéletes a sütihez.) 
Hozzáadom a mézet, a vanilincukrot, fahéjat, és a kimagozott, negyedekbe vágott datolyát is.
A tészta hozzávalóit összegyúrom, és két lapban kinyújtom. Az egyiket 25x35 cm-s tepsibe teszem, megszórom a darált dióval. Az almatölteléket elsimítom rajta, s befedem a másik tésztalappal. Lekenem tejjel, és 180 fokon, 20 perc alatt készre sütöm.
Amíg a tészta hűl, a tejből, pudingból és a cukorból sűrű krémet főzök. Még melegen a sütemény tetejére kenem, hűlés után szeletelem. Félbevágott datolyaszemekkel díszítem tálaláskor.

4 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon izgalmasan hangzik, finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Huh,hat ez roppant finom lehet!:D

    VálaszTörlés
  3. Sosem baj ha valami szokatlan, ez dobja fel az egyhangúságot! Én szívesen teszek vele egy próbát! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Hát ha finom volt, kit érdekel, hogy szokatlan?

    VálaszTörlés