2013. július 16., kedd

Töltött dagadó

Kiadós, klasszikus fogás került ma a tányérunkra. Töltött dagadót sütöttem, hosszú idő után először. Ami ebédről megmarad, este hidegen szeletelve, savanyúság és kenyér kíséretében fogja végezni. :))


Hozzávalók:
1-1,5 kg sertésdagadó
4 db száraz zsemle (vagy 4 szelet száraz kenyér)
3 tojás
bors
petrezselyem
bazsalikom

zsír a kenéshez

A szikkadt zsemléket néhány percre tejbe áztatom, majd kinyomkodom, a fűszerekkel és a tojással összedolgozom. A felszúrt dagadóba töltöm a tölteléket, hústűvel rögzítem a végét.
A tepsit kikenem mangalicazsírral, belefektetem a dagadót. Sózom, megszórom pirospaprikával, megkenem némi zsírral, és lefedem a tepsi fedelével vagy alufóliával.
200 fokon 60-70 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, puha-e a hús. Fedő/fólia nélkül néhány perc alatt ropogós-pirosra sütöm a dagadó tetejét.
Zöldséges párolt rizzsel tálaltam, de illik hozzá a krumplipüré és a saláta is.

2 megjegyzés:

  1. Szia Gaby! A Blogkóstolóra ezt a receptedet választottam. Már el is készült a virslisalátával együtt. Még valami édesre is fáj a fogam, de majd meglátom mire lesz még időm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Piroska, örülök, hogy találtál nálam kedvedre valót! :) Kíváncsian várom a posztodat.
      Édességekkel alaposan el vagyok látva, remélem, lesz időd azokból is kóstolni. :)

      Törlés