2013. április 19., péntek

Mandulás-narancsos omlós keksz

Némi lemaradásban vagyok a receptírással, ezt a kekszet még előző héten sütöttem. A házi krémes készítésekor megmaradt tojások sárgáit gyúrtam ebbe a tésztába. Markától kaptam a receptet a mandulás-narancsos omlós kekszhez, először kóstoltam, és azonnal szerelembe estem vele. Mármint nem Markával, hanem a keksszel. :)))

Mandulás-narancsos omlós keksz

Hozzávalók 50 db-hoz:
250 g liszt
200 g közepesen puha vaj
100 g porcukor
2 tojássárgája
1 teáskanál narancsszirup (vagy fél narancs reszelt héja) 
csipet só

A tetejére:
narancsszirup (vagy narancslekvár)
mandula

Az alapanyagokat egy tálban összegyúrtam, annyi változtatással, hogy maradék narancsszirupot használtam (1 narancs leve + cukor), az eredeti recept pedig narancshéjat ír.
A tésztát fél órára hűtőbe tettem, majd 50 db golyót formáztam belőle, a tenyeremben kissé kilapítottam, és a golyók közepébe kis mélyedést nyomtam az ujjammal. Minden mélyedésbe fél kávéskanálnyi narancsszirupot tettem, rá pedig tört mandulát. 
Sütőpapíros tepsiben, előmelegített sütőben 170 fokon és 12 percig sütöttem a kekszeket.
Az egyik legfinomabb keksz, amit valaha sütöttem. Marka, köszi a receptet! :))

1 megjegyzés:

  1. :-)és persze nem is engem kóstoltál, hanem a kekszet. :-D Örülök, hogy ízlett, nálunk is nagy kedvenc! Nagyon szépek lettek, most jól meg is hoztad hozzá a kedvem!

    VálaszTörlés