2013. augusztus 1., csütörtök

Grízes-őszibarackos pite

Szeretem a süteményt. A kevertet, a habosat, a csokisat, a gyümölcsöset - szóval: mindet. A napokban beleszerettem egy kevert sütibe a druszámnál, Gabinál. Terjed a recept, sokan elkészítették a bloggerek közül. Én sem maradtam ki a sorból. :))

Grízes-őszibarackos pite

Hozzávalók:
10 dkg búzadara
10 dkg liszt
fél csomag sütőpor
25 dkg tejföl
2 tojás
7 dkg cukor
1 csomag vanilincukor
7 dkg olvasztott vaj
2 db őszibarack

A lisztet és búzadarát összekeverem a sütőporral. A tojásokat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a tejfölt, a már kihűlt olvasztott vajat és a vanílincukrot, végül a lisztes keveréket alaposan beledolgozom, és 30-40 percig állni hagyom. 
A két őszibarackot meghámozom, kimagozom, darabokra vágom, és porcukros búzadarába forgatom.
Egy 20x25 cm-s tepsit kivajazok-kilisztezek, belesimítom a tésztát, a tetejére rakosgatom az őszibarackot, és 170 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsütöm. (Tűpróba!)
A forró nyári napra való tekintettel a süteményt teljes hűlés után 2 órára hűtőbe tettem, aztán tálaláskor 1-1 kanál tejszínhabot és némi színes szórócukrot halmoztam a szeletek tetejére. 
A receptet köszönöm Gabinak , nagyon finom ez a grízes, kevert sütemény.

2 megjegyzés:

  1. Druszám :)) örülök, hogy Te is megsütötted, és hogy ízlett. Jó ötlet a tejszínhab is...

    VálaszTörlés
  2. Ezt nekem is ki kell próbálnom! Épp most kaptam egy nagy vödör barackot...:)

    VálaszTörlés