2014. augusztus 4., hétfő

Kókuszos sütemény

Két dologra lettem figyelmes mostanában. Az egyik az, hogy lassúbb-lustább lettem, és mire észbe kapok, épphogy le tudom fotózni a süteményekből az utolsó szeleteket. :) Felvágom, esszük, terefere, mosogatás, és már feledem is a képet. Ez a mostani szelet is "maradék", utolsó darab. De annyira finom, hogy nem tudom nem közzétenni a receptet. 
Mint említettem, két furcsaságot tapasztalok magamon. Szériában sütök. Nemrég túrósokkal láttam el a házam népét, múlt héten kókuszos recepteket vettem elő. Még nem tudom, a következő sorozat mi lesz, nézzük addig a legutóbbi kókuszos kedvencemet.




Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
13 evőkanál cukor
1 dl étolaj
1 dl tej
13 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 evőkanál tej

A krémhez:
5 dl tej
5 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
1 teáskanál vaníliakivonat
20 dkg kókuszreszelék

A bevonathoz:
20 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé
2 evőkanál olaj

A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy 25x20 cm-es tepsit kivajazok-kilisztezek.
A tésztához a tojásokat kikeverem a cukorral, aztán a tejet, olajat, sütőporral elkevert lisztet hozzádolgozom. Két egyforma részre osztom a tésztát, az egyikbe a kakaóport és az 1 evőkanál tejet belekeverem.
A kakaós tésztát a kivajazott-kilisztezett tepsibe öntöm, és 15 percig 180 fokon elősütöm. Épp csak annyira, hogy a teteje átsüljön. 
Közben elkészítem a kókuszos krémet. A tejet a cukorral és a liszttel felforralom, és sűrű krémmé főzöm. Habverővel folyamatosan keverem, hogy csomómentes legyen. Utána lehúzom a tűzről, hozzáöntöm a vaníliakivonatot, és beleforgatom a kókuszreszeléket.
Az elősütött kakaós tésztára simítom a kókuszos krémet, majd ráöntöm a sárga tésztát, egyenletesen. Visszateszem 30 percre a sütőbe. 
Amikor teljesen (!) kihűl a sütemény, összeolvasztom az étcsokoládét az olajjal, és a tésztára simítom. 
2-3 órán át hűtöm - ilyen kánikulában a hűtőben -, aztán szeletelem.
A recept innen van. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése