2014. augusztus 24., vasárnap

Túrós pite

Puha, linzer jellegű tésztában krémes túrótöltelék - ezzel kényeztettem magunkat hétvégén. A receptet a világhálón böngészve olvastam, és az illusztrációként csatolt kép annyira ínycsiklandó volt, hogy azonnal terepszemlét tartottam a kamrában, hűtőben, van-e hozzá minden. Szerencsére jól felszerelt háztartást vezetek. :)

Túrós pite

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
25 dkg hideg vaj
25 dkg porcukor
2 db tojássárgája
1-2 evőkanál tejföl
1 csomag sütőpor

A töltelékhez:
50 dkg túró
3+1 db tojás
15 dkg cukor
1-2 evőkanál tejföl
2 dl tej
3+ 2 evőkanál búzadara
1 biocitrom héja
1 teáskanál vaníliakivonat

A sütőt előmelegítem 180 fokra, és előveszek egy 25x35 cm-es tepsit. 
Először a tölteléket készítem el. 3 tojás sárgáját egy lábasba teszem, hozzáadom a vaníliát,  3 evőkanál búzadarát, és 10 dkg cukrot. Habverővel fehéredésig keverem a tűzhelyen. Utána a 2 dl tejet is beledolgozom, és addig főzöm a krémet, míg be nem sűrűsödik. Kihűtöm.
A túrót áttöröm, 2 evőkanál búzadarával, 1-2 evőkanál tejföllel és a reszelt citromhéjjal összeforgatom. Aztán belekeverem a főzött krémet is. A tojásfehérjékből (összesen 5 db, mert a tésztából is marad kettő) kemény habot verek, és a túrókrémhez forgatom óvatosan, egy széles fakanállal.
A tészta hozzávalóit összegyúrom, és két cipóra osztom. Mindkettőt a tepsi méretére nyújtom ki. Az egyiket bele is simítom a tepsibe, rákanalazom a túrókrémet, és befedem a másik tésztalappal. Egy felvert tojással megkenem, villával megszurkálom, és 180 fokos, előmelegített sütőben 35-40 perc alatt megsütöm.
Teljes hűlés után szeletem. 
A receptet itt olvastam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése