2016. december 30., péntek

Szalonnával tűzdelt pulykacomb

"PULYKA PÉNTEK"  9. recept

A pulykahúsos ételek sorában az utolsó recept következik ebben a rovatban. A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. felkérésére pulykahúsból készítettem ételeket: karácsonyig minden pénteken közzétettem egy vagy két receptet a blogomban "PULYKA PÉNTEK" név alatt. 
A Gallicoop bőven ellátott hússal. Nagyon jó minőségű, szép alapanyagokat kaptam, és házhoz is szállították. Egyszerű ételekre számíthattatok tőlem, amelyek könnyen elkészíthetőek, és táplálóak egy család számára. Izgalmas kihívás felkérésre főzni, azzal együtt, hogy szabad kezet kaptam.




Hozzávalók:
2 db bőrös pulyka felsőcomb
2 vastag szelet füstölt szalonna
4 gerezd fokhagyma
bors
pirospaprika
őrölt kömény
majoránna
fél deci olaj
2 evőkanál mangalicazsír

A húst megmosom, és alul (a nem bőrös részén) éles késsel több helyen mélyen bevagdosom. A szalonnát  felkockázom, és a szeletelt fokhagymákkal együtt a beirdalt helyekbe dugdosom. 
Az olajban ízlés szerinti mennyiségben elkeverem a fűszereket, és ezzel az eleggyel bekenem a húst a bőr alatt, majd kívülről a bőrt is. 
Mangalicazsírral kikent tepsibe teszem a két pulyka felsőcombot. Kevés vízzel felöntöm, és 180 fokra előmelegített sütőben fél óráig sütöm. Ekkor letakarom alufóliával, további egy órán át sütöm. Majd ismét fólia nélkül, saját levével folyamatosan locsolgatva további 20 percig sütöm.
Hidegen szeletelve kiváló reggeli, vacsora vagy vendégváró falat, de frissen sülve is kiváló ebéd. Párolt rizs, krumplipüré, és bármilyen savanyúság vagy saláta  remek kísérője.

Véget ért a "PULYKA PÉNTEK" rovat. Remélem, kedvetekre való fogásokat sikerült kitalálnom az elmúlt hetekben. Én nagyon élveztem a főzést és a kóstolgatást. 
Köszönöm a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.-nek a magas minőségű alapanyagokat, és a felkérést. Izgalmas volt, szép volt, jó volt. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése