2012. augusztus 31., péntek

Hamburgerzsemle


Ezt a remek hamburgerzsemle receptet Limara blogjában találtam. Puha, illatos, nagyon finom, bátran ajánlom mindenkinek kipróbálásra. Pici változtatásokkal sütöttem meg, kézzel dagasztottam, és egyszer kelesztettem (Limara kétszer). Kész hamburgerhez itt találtok húspogácsa receptet nálam: házi hamburger .


Hamburgerzsemlék


Hozzávalók 9 darabhoz:
2 dl langyos tej
2 evőkanál cukor
1 teáskanál só
40 ml olaj
1 tojás
100 g natúr joghurt
60 dkg liszt
2 dkg élesztő

1 tojás a kenéshez

A hozzávalókat egy mély tálba teszem, és kézi robotgéppel 8-10 perc alatt magas fokozaton tésztát dagasztok. Lisztezett deszkán 9 felé vágom a tésztát, a darabkákból gombócokat formálok, és sütőpapíros tepsire teszem őket. Hagyom duplájára kelni a zsemléket. Ez most könnyen ment, mert a konyhában meleg volt, sütemény illatozott a sütőben. Ahogy mondani szokták, meleg csákányváltással cseréltek helyet a tészták, mire elkészült a süti - egy másik poszt témája lesz később -, megkeltek a zsemlék. Lekentem őket felvert tojással, és 18 perc alatt 180 fokon készre sütöttem őket.

1 megjegyzés: