2012. november 27., kedd

Tócsni

Fel sem tudom idézni, mikor ettem utoljára tócsnit. Felénk így hívják ezt az ételt, de olvastam róla, hogy tájegységenként más-más nevet visel hazánkban. Számtalan változata ismert, én a tojás nélkülit preferálom, így sütöttem ma is vacsorára, s nem sajnáltam belőle a fokhagymát.




Hozzávalók:
burgonya
liszt
só 
bors
pirospaprika
fokhagyma

A hozzávalók mennyisége attól függ, hány személyre készül. Ahány darab krumpli, annyi evőkanál lisztet szoktam hozzáadni.
A krumplikat meghámozom, lereszelem, 4-5 percre félreteszem, hogy eresszen egy kis levet. Aztán hozzáadom a lisztet, 3-4 gerezd áttört fokhagymát, sózom, borsozom, meghintem pirospaprikával. 
A masszát evőkanálnyi adagokban teszem bő, forró olajba, a kis kupacokat a kanál domború felével lenyomkodom, hogy lapos kis lepényekké süljenek. Mindkét oldalukat pirosra sütöm.

Tejföllel, mártogató krémekkel is lehet tálalni, de önmagában is megállja a helyét.

2 megjegyzés:

  1. Oh, de régen csináltam, pedig imádom! Anyu kismilliószor csinált, amikor este esett haza, és kellett valami gyors akármi. Ám ez a kaja mára nekem már nem akármi! :) A törtkrumplisat pedig mindig a jó gazdag bableves mellé sütöttük, kenyér helyett, kevés kis sóval, mert vacsi után fahéjas cukorral tök jó desszert lett belőle. :)

    VálaszTörlés
  2. Én nem rég készítem kettőnknek ( Tibinek és nekem) nagy fiúk nem ennék. :) Tojással készítem általában teljes kiőrlésű lisztből ketten nagyon szeretjük. Guszta lett a tiéd Gabi! :)

    VálaszTörlés