2014. március 3., hétfő

Breki szelet hamis marcipánkrémmel

Az Édességrajongók klubja csoportomban (ha nem tudod, mi az, keress rá a Facebook-on :) ) Mónika mutatta meg ezt a süteményt. A farsangi szezonban a kocsonyák után készítette el, a férje pedig elnevezte Brekinek. Nagyon tetszett, gondoltam, elkészítem. Az eredeti receptet kicsit magamra szabtam. A hozzávalókon érdemben nem változtattam, csak a kivitelezésen.

Breki szelet hamis marcipánkrémmel

Hozzávalók a piskótához:
Móni 3 tojásból sütött kakaós piskótát, egy kis tepsiben. Én is háromból, de a kedvenc nagy tepsimben (így jár, aki emlékezetből süt :) ), ezért az én piskótám nem lett magas. Sőt. De ez nem probléma, nálam a jelszó amúgy is: "Kevés tészta sok krémmel."
Szóval, süssetek kakaós piskótát, amekkorát szeretnétek és ahogy szoktatok. :) Mondjuk egy 25x35 cm-s tepsiben 4-5 tojásból.

A 25x35 cm-s tepsiben hagytam a megsült kakaós piskótát, és rákentem közepes rétegben nutellát. Az alapreceptnek ez nem eleme, a nutella elhagyható, vagy bármilyen, hideg hatására dermedő krémre (mandula, törökmogyoró) cserélhető.

Elkészítettem a következő réteget:

Hamis marcipánkrém:
25 dkg vaj
25 dkg búzadara
20 dkg cukor
2 evőkanál zöld színű mandulaaroma

A vajat felolvasztom, hozzáadom a búzadarát és a cukrot, s felforralom, majd állandó keverés mellett még 5 percig főzöm. Belekeverem a mandula aromát, lehúzom a tűzről, és langyosra hűtöm 10 perc alatt.


Készül a hamis marcipánkrém

A langyosra hűtött hamis marcipánkrémet a piskótára simítom egyenletesen, aztán a tepsit hűtőbe teszem néhány percre, hogy a krém megdermedjen.

Elkészítem a tetejére a csokoládémázat.
Hozzávalók: 
20 dkg fehér csokoládé
3 evőkanál olaj
1 teáskanál zöld színű mandula aroma

A fehér csokoládét gőz fölött (hogy ne legyen csomós és ne égjen oda) összeolvasztom az olajjal. Amikor teljesen megolvadt, lazán belekeverem a zöld mandula aromát. Nem kell precízen elkeverni, csak úgy nagyjából.

Kiveszem a tepsit a hűtőből, és a marcipánkrémes rétegen egyenletesen eloszlatom az olvasztott csokoládét. Gyorsan kell dolgozni, mert a hideg felületen hamar dermed a csoki. Egy kanál domború felével összekócolom kicsit a tetejét. Pedánsabbak szép simára is igazíthatják a bevonatot, én nem ragaszkodtam annyira ehhez. :)


Kicsit összekócoltam a bevonatot a süti tetején

Néhány órára hűtőbe tesszük a süteményt, legjobb, ha egy éjszakára. Vizes késsel szeleteljük.

Breki szelet hamis marcipánkrémmel


Az eredeti recept megtalálható a Bibimoni blogban itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése