2014. június 22., vasárnap

Üstben főtt mézeskalácsos cseresznyedzsem

A cseresznyeprojekt nem állt meg a befőtt készítésénél, dzsemet is főztem. Szabad tűzön, üstben. 
Megtettem az előkészületeket: kiválogattam a gyümölcsöt, mentesítettem a szárától, megmostam, és egy órára langyos vízbe áztattam, hogy ha van benne kukac, kijöjjön. Utána átmostam, és egy nagy fazékba tettem.



Fazékkal együtt kivittem az udvarra, és ott magoztam ki, mert nem szeretem, ha ragacsossá teszi a konyhát a szétfröccsenő cseresznyelé. Magozás után üstbe került a cseresznye, és megraktuk a tüzet.



Kilónként 10 dkg cukrot és 1 teáskanál mézeskalács fűszert adtam a gyümölcshöz, és bő két órán át főztem.



3 tasak 3:1 dzsemfix került még bele, ezzel még 5 percig főztem, meg-megkeverve. Aztán üvegekbe szedtem, azonnal lezártam, és hagytam kihűlni. Dunsztba tenni nem szükséges.


Amilyen üveg kéznél volt, olyanban tettem el a dzsemet. A legnagyobb üveggel is elfogy felbontás után hamar: kerül süteménybe, vajas kenyérre, pohárkrémbe, fagylalt mellé. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése