2014. június 22., vasárnap

Cseresznyebefőtt

Rengeteg termett idén is a vén cseresznyefán. Képes beszámoló következik a cseresznyebefőtt készítéséről.


A legfontosabb hozzávaló egy nagy vödör cseresznye.

Kiválogattam az ép szemeket, eltávolítottam a szárakat, és egy órára langyos vízbe áztattam a cseresznyét, hogy ha esetleg van benne kukac, kijöjjön. 

Aztán tiszta üvegekbe rakosgattam a gyümölcsöt.

Minden üvegbe szórtam két-két evőkanál kristálycukrot.


Peremükig felöntöttem az üvegeket langyos vízzel.


Lezártam őket a fedelekkel, és mentek az újságpapírral kibélelt edényekbe, amiket felöntöttem vízzel úgy, hogy az üvegek 3/4 részéig érjen. A forrástól számított 20-30 percig gyöngyözve főztem.

Utána több plédbe csavartam az üvegeket (száraz dunszt), teljes hűlés után (másnap) pedig a kamra polcára pakoltam őket.



Nálam így készül a cseresznyebefőtt. Se szalicil, se egyéb csodák, se fűszerek. Általában süteménybe vagy gyümölcslevesbe teszem télen, és szeretem akkor, frissen ízesíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése