2014. szeptember 7., vasárnap

Körtés galette

Régóta izgatja a fantáziámat a galette. Most már tudom, hogy bonyolultabbnak gondoltam, mint amilyen, azért halogattam az elkészítését. Pár órája olvastam egy blogszerző hozzászólásában, milyen pofonegyszerű a recept. Azonnal nekiláttam, és megsütöttem életem első galette-jét, körtével. 




Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
12 dkg vaj
3 dkg cukor
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál jeges víz

A töltelékhez:
4 db nagyobb körte
2 csomag vanilincukor
2 teáskanál méz
2 késhegynyi szegfűszeg

A kenéshez:
1 felvert tojás

A tészta alapanyagait összegyúrom, folpackba csomagolom, és egy órára hűtőbe teszem.
Egy óra elteltével a sütőt 180 fokra előmelegítem. A tésztát két részre osztom, és kör alakúra nyújtom az egyik cipót. A megmosott, magházától megfosztott, szeletelt körte felét a tésztára halmozom, úgy, hogy a szélén maradjon hely a hajtáshoz. A körtét megszórom egy csomag vanilincukorral, egy késhegynyi szegfűszeggel, és rácsurgatok egy teáskanál mézet. A tészta széleit felhajtom, és megkenem felvert tojással.
A másik tésztacipóval ugyanígy járok el. Nyújtom, rápakolom a körtét, vanilin, szegfűszeg, méz, felhajtom, tojás.
Tepsibe teszem a galette-eket, és 180 fokon kb. 30 perc alatt aranyszínűre sütöm őket.
A recept-ötletet köszönöm a Napfény és fűszer blog írójának, Andinak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése