2013. március 16., szombat

Intelligens krémes csokoládéval - SAD 14.

Hétfőn beleszerettem egy sütibe, az Édességrajongók klubja csoportomba tette fel "Csokoládés intelligencia" néven az egyik ismert és elismert konyhatündér, Krisztina. Gyönyörű volt a fotó, úgy is, mint kompozíció, és maga a sütemény is. Odaírtam hozzászólásban, hogy hétvégére meg fogom sütni. Így tettem, megsütöttem. Egy nagyon finom, krémes-csokoládés, könnyű süteményt kaptam. 

A csokoládés intelligencia málnalekvárral

Sütés közben megy végbe a csoda: a híg massza háromrétegű tésztává alakul

SAD 14. forduló: Face control

Hozzávalók:
4 tojás
11,5 dkg vaj
11,5 dkg liszt
6 dl langyos tej
1 csomag vaníliás cukor
1 mokkáskanál sütőpor
1 csipet só
4,5 dkg keserű kakaópor
10 dkg olvasztott csokoládé
20 dkg cukor
2 evőkanál lefőtt kávé

A tojásfehérjékből egy csipet sóval kemény habot verek - én a tegnapi kuglófsütésből megmaradt 4 tojásfehérjét is hozzáadtam, tehát 8 fehérjéből csináltam -, a tojások sárgáját a cukorral, a vaníliás cukorral és az olvasztott vajjal kikeverem. Hozzáadom a kávét, a sütőport, fokozatosan a tejet, az olvasztott csokoládét és a kakaóporral elkevert lisztet, aztán beleforgatom a tojáshabot. Nagyon híg, folyós massza lesz belőle. Egy 15x25 cm-s tepsit kiolajozok, megszórom zsemlemorzsával, és beleöntöm a masszát. Előmelegített sütőben, 175 fokon 40-45 percig sütöm. Csokimártással, bogyós gyümölccsel vagy lekvárral tálalva nagyon finom.
A két legyet egy csapásra mondás jegyében ezzel a sütivel nevezek a SAD 14. fordulójára , Lindának küldöm szeretettel a "Face control" témához a 3. képet, a málnalekvár arcú, mosolygós krémest. 

2 megjegyzés:

  1. Tetszik a blogod,most bukkantam ra:) Fel is iratkoztam. En is probalkozok receptekkel;),itt: ciocolatacuzahar.blogspot.ro

    VálaszTörlés
  2. Hú, Gaby, meg is hoztad a kedvem ehhez a sütihez! :-)

    VálaszTörlés