2013. szeptember 8., vasárnap

Ínyesmester ihlette sajtos, sült karaj

Az Ínyesmester szakácskönyvét olvasgattam délelőtt, s bizony nagyon megéheztem. A jó Magyar Elek olyan étvágygerjesztően ír a "Disznótoros idők" fejezetben a disznóöléskor készülő finom falatokról, hogy megkívántam a sült húst. :)) Karajt sütöttem, és olyan hamar megettük, hogy nem is volt időm lefényképezni. Viszont nyáron, amikor ugyanez volt az ebéd, készült fotó, de megfeledkeztem a publikálásáról. 
Szóval, kép is van, recept is van, lássuk!! :)

Sajtos, sült karaj

Hozzávalók:
8 szelet sertéskaraj
bors
pirospaprika
reszelt sajt

Előmelegítem a sütőt 200 fokra. A megmosott, kiklopfolt hússzeleteket zsírozott tepsibe sorakoztatom, sózom, borsozom, paprikával hintem őket. Alufóliával letakarva sütöm egy órán át, időnként némi vizet öntve a tepsibe, hogy ne égjen meg a hús. Egy óra elteltével leveszem a fóliát, és nélküle sütöm tovább a karajszeleteket még negyed órán át. Az utolsó 5 percben megszórom a reszelt sajttal, amikor ráolvad a húsra, akkor van készen.
Párolt rizzsel, csemege uborkával tálalom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése