2013. október 2., szerda

Bözsi tészta

A múlt heti SAD-ra egy régi könyvből sütöttem, a Habos almás szeletekről írtam már bővebben. Azóta is gyakran forgatom Vízvári Mariska színésznő szakácskönyvét. Egy kakaós, gyors sütemény receptje nagyon megtetszett, ez lett a következő kipróbálandó fogás. Arról nem szól a fáma, ki volt az a Bözsi, akiről elnevezték, de hogy ízletes édesség, az tény. Ilyen tésztát nem sütöttem még, ám erősen gondolkodom, hogy a piskóta helyett ezentúl ezt fogom betölteni és díszíteni, amikor tortát sütök. :)


Bözsi tészta

Hozzávalók a tésztához:
1 tojás
20 dkg porcukor
8 dkg zsír
1 csomag sütőpor
25 dkg liszt
2 dl tej
2 dkg cukrozatlan kakaópor

A krémhez:
10 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 teáskanál mandulakivonat
1 teáskanál vaníliakivonat

A sütőt előmelegítem 160 fokra. 
A tojást, porcukrot és a zsírt (nálam mangalicazsír) habosra kavarom, beleszitálom a sütőporral elkevert lisztet és a kakaót, hozzáöntöm a tejet, és csomómentesre kidolgozom. 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformát zsírozok, lisztezek, belesimítom a masszát, és 35-40 perc alatt megsütöm (tűpróba !!). 
Rácsra téve hagyom teljesen kihűlni.
A krémhez a vajat, porcukrot, kakaót, mandula- és vaníliakivonatot kézi habverővel krémmé keverem. A kettévágott tésztát megkenem a krémmel, szeletelem, és tálalom.

Az eredeti recept a krémbe 1 egész tojást ír, ám a nyers tojás fogyasztásáért nem rajongok. 
A tojást lecseréltem mandula- és vaníliakivonatra, hogy a nedves összetevő mégse maradjon ki, és összeálljon a lágy, vajas krém. 
A tészta tetejét és oldalát nem kell krémmel bevonni, pont elég a két lap közé kenni, tökéletes lesz az ízharmónia. :)
Kisebb méretű, szögletes tepsiben is elkészíthető a sütemény, ha valaki nem kedveli a kerek formát.

2 megjegyzés:

  1. Gabi még mézzel helyettesítheted a nyers tojást, én már készítettem nyáron a melegben tiramisut tojás nélkül, minden darab tojás helyett 1 ek-nyi mézzel, tökéletes lett, senki meg nem mondta volna, hogy nem tojással készült és eszméletlenül finom volt:-))))

    VálaszTörlés
  2. Karamellkrémmel is jó lehet:-))))

    VálaszTörlés