2015. december 16., szerda

Hókifli

Karácsony táján rengeteg süteményt sütök. Linzer, islert, zserbót, egyebet. Hókiflit is szoktam, ám most körülnéztem, találok-e a neten az enyémtől eltérő, kevésbé vaj ízű, kevésbé tömény receptet. Ráleltem, megsütöttem. Nagyon finom, puha, laza a tészta, ezentúl csakis így készítek hókiflit.



Hozzávalók:
50 dkg rétesliszt
25 dkg vaj
2 dl tejföl
1 evőkanál porcukor
2 dkg élesztő
1 csipet só

ha szükséges, 1- 1,5 dl tej

töltelék: lekvár, dió, mák, gesztenye - amit szeretnénk

Az élesztőt kevés langyos tejben felfuttatom, a lisztet a vajjal elmorzsolom, és az összes hozzávalóból tésztát gyúrok. Ha nem áll össze, óvatosan adagolom a langyos tejet a megfelelő állag eléréséhez.
Két cipót formálok a tésztából, és konyharuhával letakarva 30 percig pihentetem.
3 mm vékonyra nyújtom (lisztezett deszkán), köröket szaggatok belőle. Szilvalekvárral (vagy más töltelékkel) megtöltöm, és feltekerem a köröket kiflikké.
Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsikbe sorakoztatom a kifliket, és 180 fokra előmelegített sütőben, 15 perc alatt megsütöm. Még melegen vaníliás porcukorba forgatom a kifliket.
Omlós, puha sütemény. Dobozba téve napokig eláll.



A receptet itt olvastam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése