2015. december 5., szombat

Sütőtökös-padlizsános zöldségköret sült csirkemellel

Ennek a fogásnak nincs különösebb története, sem bonyolult receptje. Azért készítettem, hogy ne menjen tönkre a korábbi főzések után megmaradt sütőtök és padlizsán. Az íz- és színkavalkád végett tettem hozzá pirosat és zöldet is, fűszereztem, sütöttem mellé csirkehúst - engem is meglepett, milyen finom ebéd kerekedett. :)



Hozzávalók:
30 dkg sütőtök
1 db közepes padlizsán
1 db piros héjú paprika
5-6 brokkolirózsa
1 db alma
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
bors
őrölt római kömény
morzsolt oregano
1 evőkanál vaj

2 kisebb darab csirkemellfilé
vaj
ízlés szerint fűszerek (pl.: pirospaprika, majoránna, kakukkfű, bors)


Megmosom a köret hozzávalóit. A sütőtököt meghámozom, kis kockákra vágom. A padlizsánt és az almát héjastól kockázom fel. A paprikát kicsumázom, kikapargatom a magjait is, és vékony csíkokra vágom. A vöröshagymát karikákra szeletelem. 
Egy lábasban felforrósítom a vajat, hozzáadom a zúzott fokhagymát, és az összes zöldséget, meg az almát. Sózom, borsozom, meghintem római köménnyel és némi oreganóval, majd fedő alatt puhára párolom úgy 15 perc alatt. Időnként megkeverem, hogy ne égjen meg. 
Amíg a zöldséget párolom, a csirkemellet vajban 10-12 perc alatt puhára sütöm. Sózom, meghintem a fűszerekkel, megkeverem, és 1-2 percig sütöm még, hogy az aromákat átvegye a hús.
Színekben, ízekben gazdag, gyors és finom étel, ajánlom mindenkinek kipróbálásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése