2016. április 9., szombat

Red velvet - vörös bársony torta (reform változat)

Régóta nézegetem a vörös bársony tortákat az interneten. Több receptet elolvastam, és mindig arra jutottam, hogy ezt a muffinszerű tésztát torta változatban biztosan nem tudom megetetni a családommal. Nem szeretjük. Sima muffin is csak hébe-hóba készül, ugyanezért. 
Pár hete viszont úgy döntöttem, megsütöm a magam vörös bársonyát egy születésnapra. 90 éves születésnapra. :) 
A végeredmény szuper lett! Nem bíbelődtem az íróval, és a színt sikerült úgy kikevernem, ahogyan szerettem volna. Nem piros és nem is pink, hanem mahagóni szín lett, átmenet a barna és a vörös között. (Épp, mint egy hajszín. :D )






Hozzávalók:

A tésztához:
8 db tojás
7 dkg nyírfacukor (xilit)
1 teáskanál sütőpor
25 dkg grahamliszt
2 dkg holland kakaópor
1 kis tubus piros ételfesték (Dr. Oetker, zselés)

A krémhez:
50 dkg mascarpone
50 dkg túró
5 dl habtejszín
PorXukor (ízlés szerint)
citromlé (ízlés szerint)

A sütőt 175 fokra előmelegítem. Egy 26 cm-es kapcsos tortaformát kivajazok és kilisztezek (teljes kiőrlésűvel vagy Grahammel). 
A tojások sárgáját a xilittel gőz fölött kikeverem, majd leveszem a tűzről, és az egész tubus piros ételfestékkel összedolgozom. 
A tojásfehérjéket kemény habbá verem, és óvatosan a piros masszához forgatom. 
A lisztet összekeverem a sütőporral és a kakaóval, majd a tojáshabos masszához keverem óvatosan. 
Átkanalazom a tésztát a tortaformába, és 175 fokon, 35 perc alatt megsütöm. Tűpróbával ellenőrzöm a végén, hogy jó-e. (Azaz beleszúrok egy hústűt a torta közepébe, és ha nem ragad rá tészta, hanem tisztán húzom ki, akkor megsült. Ha ragad, pár percig még sütni kell!) 

Rácsra téve teljesen kihűtöm a tortát, fontos, hogy tényleg kihűljön, máskülönben nem lehet majd szépen 3 lapra vágni. Akár előző nap is meg lehet sütni, és másnap betölteni a krémmel.

A krém nagyon egyszerű. A mascarponét és a túrót villával összekeverem. Adok hozzá citromlevet és porcukrot (PorXukrot). A mennyiség jó kérdés. Citromléből annyi szükséges, amennyi fellazítja kicsit a mascarpone keménységét, és közepesen kenhetővé teszi a túrós krémet. A cukor pedig ízlés szerint mehet bele, én kóstolással határoztam meg, mikor elég. Nem édesre kevertem, csak épphogy érezhető a cukor. Amikor ezzel végeztem, a kemény habbá felvert tejszínt beleforgatom a túrós krémbe. 
A tortát három lapba vágom, a krém kétharmadával megtöltöm, a maradékkal pedig vastagon bevonom a torta tetejét és oldalát. A torta lapokra vágásakor keletkezett tésztamorzsát a torta tetejére szórom. 
Ezzel elvileg készen is vagyunk. Ám mivel születésnapra sütöttem, némi díszt azért tettem a tetejére.



Cukrászdában vásároltam marcipán dekorációt: 3 db piros színű barackvirágot és 3 db zöld levélkét. Továbbá 40 másodperces tűzijátékot, és számgyertyákat.



Az ünnepi ebéd után megleptük nagymamát a tortával. Meggyújtottuk a tűzijátékot, aztán megkóstoltuk a tortát. 


Az ünnepeltnek tetszett és ízlett a torta. Mindennel nagyon meg volt elégedve. Azt mondta, a 100. szülinapjára ugyanezt kéri majd. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése