2014. április 4., péntek

Snidlinges sült túrógaluska

Múlt héten egy hosszabb utazás előtt az újságosnál kerestem olvasnivalót. Örömmel láttam, hogy megjelent a Stahl Magazin tavaszi száma. Megvásároltam, el is olvastam útközben. Ínycsiklandó receptekkel van tele, ezt a sült túrógaluskát is ott találtam, hétvégén ki is próbáltam. Nekem ízlik.  

Snidlinges sült túrógaluska

Hozzávalók:
25 dkg tehéntúró
4 evőkanál apróra vágott snidling
1 tojás
4 evőkanál rétesliszt
késhegynyi frissen reszelt szerecsendió
kevés só, bors
4 evőkanál vaj
4 evőkanál olaj

Tálaláshoz:
kevés nagy szemű só
2 dl tejföl

A túrót egy közepes méretű keverőtálban elkeverem a snidlinggel, tojással, liszttel, szerecsendióval, enyhén sózom, borsozom, és a masszát lefedve egy órára hűtőbe teszem.
24 cm átmérőjű serpenyőben összeolvasztom a vajat és az olajat. 1-1 evőkanál masszát teszek a serpenyőbe, egyszerre 4-5 darabot, kicsit lenyomkodom őket a kanállal, és mindkét oldalukat 2-2 percig sütöm közepes tűznél. 
Nagy szemű sóval megszórom, és tejfölbe mártogatva fogyasztjuk. Melegen és hidegen egyaránt kiváló elő- vagy főétel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése