2014. május 1., csütörtök

Angol bisquit

Az egyszerű, olcsó, szinte a semmiből készíthető, kiadós süteményeket nagyon szeretem. E témában újabb finomsággal bővült a repertoárom. Múlt századi könyvben olvastam az angol bisquit leírását, megsütöttem - és még nem ettük meg mindet, mert nem bírtuk. Olyan sok lett egyetlen adag tésztából. :)

Angol bisquit

Egy falat sütemény

Hozzávalók:
16 dkg vaj
3 egész tojás
30 dkg cukor
1 evőkanál vaníliakivonat
1,5 dl édes tejföl
3 g szódabikarbóna
63 dkg liszt

A vajat a tojással habosra keverem, hozzáadom a cukrot és a vaníliakivonatot, az édes tejfölt, s legvégén a lisztet. (Az édes tejfölt 20%-os tejföl és egy evőkanál porcukor keverékéből készítettem. ) Alaposan összegyúrom, aztán fél cm vékonyra nyújtom, és tetszőleges formákat szaggatok belőle. 
Előmelegített sütőben, 180 fokon 25-30 perc alatt megsütöm.
Bár a recept nem írja, sütés előtt színes szórócukorral díszítettem a sütemények tetejét.
50 darabot kaptam ennyi tésztából. Folpackba csomagolva vagy süteményes dobozban sokáig eláll, és minél tovább áll, annál puhább lesz. 

A receptet Vízvári Mariska szakácskönyvében olvastam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése