2013. május 11., szombat

Joghurtos fánk öt perc alatt

Egy kelesztés nélküli, finom fánk receptje. Nagyobb fánkokat formáztam, így nekem 15 db lett. Aki kisebbet szeretne ugyanannyi tésztából, 30 darabra számíthat. 
Babgulyás után kitűnő második fogás.

Joghurtos fánk öt perc alatt



Joghurtos fánk csokiöntettel

Hozzávalók 15 db-hoz:
300 g natúr joghurt
2 csomag sütőpor
1 csomag vanilincukor
2 evőkanál kristálycukor
30 dkg liszt
1 csipet só

a sütéshez olaj

A száraz hozzávalókat alaposan összekeverem, majd a joghurttal tésztává gyúrom. Ragacsos lesz, de nem kell hozzá több lisztet adni. Öt percig hagyom állni, majd vizes kézzel gombócokat formálok belőlük, és közepesen forró olajban kisütöm őket. 
Papírtörlővel felitatom a felesleges olajat a fánkokról, meghintem őket porcukorral. 
Tálaláskor a csokiöntet és a lekvár egyaránt illik hozzá.

5 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy elkészítetted és hogy ízlett Nektek is. Valóban gyors és nagyon fincsi. Babgulyás után pedig tényleg remek - nálunk is babgulyáshoz készült. ;-)
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Egy ilyen receptet tudni néha életet menthet. Köszönöm, szerintem hamarosan kipróbálom.

    VálaszTörlés
  3. Gabriella receptjét én is elvittem,és hamarosan megsütöm én is, szeretem az 5 perces fánkokat,pl.holnap!!

    VálaszTörlés
  4. Mi szükség van 2 csomag sütőporra 30 dkg liszthez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennyit ír az eredeti recept, és a neten keringő összes többi is. Finom, levegős tésztájú fánk, érdemes megsütni. :)

      Törlés