2015. december 30., szerda

Vendégváró tejszínes-kapros, afrikai harcsafilé

A karácsonyi menüsorba ismét felvettem a tejszínes harcsát. Családi kérésre. Nagyjából 10 éve sütöttem ilyet először, és nagyon ízlett mindenkinek, aki kóstolta. Előkerestem hát a receptet a gyűjteményemből, beszereztem a hozzávalókat, és ünnep első estéjén feltálaltam ezt a remek tepsis ételt.



Hozzávalók egy 35x25 cm tepsihez/sütőtálhoz:
1 kg krumpli
5 dkg vaj
4 dkg liszt
3,5 dl tejszín
1,5 dl fehérbor
1 citrom leve
bors
2 csokor kapor
1 kg afrikai harcsafilé
12 dkg füstölt lazacfilé (elhagyható)
5 evőkanál ketchup



A meghámozott, fél centi vastag karikákra vágott krumplit sós vízben félpuhára főzöm. Leszűröm, lecsepegtetem. 
Egy lábasban megolvasztom a vajat, beleszórom a lisztet, lehúzom a tűzről, és kézi habverővel folyamatosan keverve hozzáöntöm a tejszínt és a bort. Ezután visszateszem a tűzre, és mártás sűrűségűre főzöm. Sózom, borsozom. Amikor kihűl, a mártáshoz keverem egy citrom kifacsart levét és az aprított kaprot. 
Két és fél centis kockákra vágom a megmosott harcsafilét, és egy tálban ízlés szerinti sóval, borssal, és 5 evőkanál ketchuppal alaposan összekeverem. Hozzáforgatom a felkockázott füstölt lazacfilét, de ez kimaradhat, nélküle is finom. 
Kivajazott, 35x25 cm-es tepsibe vagy jénai sütőtálba öntöm a halat, rákanalazom a mártást, a tetején pikkelyszerűen elrendezem a krumplit, és meglocsolom 2-3 evőkanál olvasztott vajjal.
200 fokra előmelegített sütőben 40-50 percig sütöm, amíg megpirul a krumpli.
Ez az étel jól bírja a fagyasztást, ezért ha elrendezzük a krumplit, és meglocsoljuk a vajjal, sütő helyett mehet a fagyasztóba, alufóliával fedve. 1-2 hétig jól elvan ott. A sütés napján kivesszük a fagyasztóból, teljesen felengedjük, utána tesszük 200 fokos sütőbe 40-50 percre.
A receptet bő 10 éve Stahl Judit tette közzé a Nők Lapja hasábjain.

2 megjegyzés:

  1. Boldog és sikeres 2016-os esztendőt kívánok szeretettel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, ugyanezt kívánom én is neked, Marisz! :)

      Törlés