2017. március 7., kedd

Csokoládés hókifli teljes kiőrlésű tönkölylisztből

A jól bevált hókifli receptemet kipróbáltam teljes kiőrlésű tönkölyliszttel. Nem először tettem, de most közre is adom. Gyakorlatilag nem tér el az alapverziótól, csak a liszt és a cukor más. Tölteléknek nem lekvárt használtam, az én házi gyümölcsízeimet ugyanis rendre felszívta ez a tészta. Finom lett, viszont nem látszott a töltelék. Így jött a csokis ötlet.
(Nálam eredetiben is élesztős a recept. Anélkül soha nem sütöttem, ám nem állítom, hogy nem lehet másképp.)



Hozzávalók:
50 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt 
25 dkg vaj
2 dl tejföl
1 teáskanál porcukor
1 evőkanál xilit
2 dkg élesztő
1 csipet só

ha szükséges, 1- 1,5 dl tej

töltelék: 
étcsokoládé (vagy holland kakaópor)
ízlés szerint édesítő(por)
olívaolaj

Az élesztőt a porcukorral kevés langyos tejben felfuttatom, a lisztet a vajjal elmorzsolom, és az összes hozzávalóból tésztát gyúrok. Ha nem áll össze, óvatosan adagolom a langyos tejet a megfelelő állag eléréséhez.
Két cipót formálok a tésztából, és konyharuhával letakarva 30 percig pihentetem.
3 mm vékonyra nyújtom (lisztezett deszkán), köröket szaggatok belőle. Csokoládéval megtöltöm, és feltekerem a köröket kiflikké.
A csokoládés töltelékről: egészen fekete étcsokoládét olívaolajjal és édesítőporral összeolvasztok, mint a sütemények bevonómázát. Kihűtöm, utána töltöm a kiflikbe. Csoki helyett cukrozatlan, holland kakaóport is szoktam használni, ilyenkor nem melegítem, csak kikeverem olajjal és édesítővel. Akár kakaó, akár csoki, a krém állaga olyan legyen, mint a nutelláé. Nem folyós, de nem is betonkemény. Mennyiséget azért nem írok, mert ízlés dolga, hogy sok vagy kevés tölteléket teszünk a kiflikbe. Kis tálkában keverek egy adagot, aztán ha menet közben elfogy, már látom, mennyit kell újragyártani. Fél - egy mokkáskanállal teszek 1-1 kiflibe, többet nem érdemes, mert feltekeréskor kifolyik, és sütés közben ráég a kiflire. 
Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsikbe sorakoztatom a kifliket, és 180 fokra előmelegített sütőben, 10-12 perc alatt megsütöm. Néhol picit repedezettek, és száraznak tűnnek, utóbbi később jelentősen javulni fog.
Még melegen vaníliás porXukorba forgatom a kifliket. Hűlés után azonnal zárható, fém süteményes dobozba teszem őket, és másnapig hagyok időt a puhulásra.
Omlós, puha sütemény. Dobozba téve napokig eláll. (Ezt mindig leírom, pedig sose próbáltam napokig rejtegetni. :) ) 



Utóirat: Ha nem áll össze a tészta, egy kis tejjel vagy plusz liszttel segíthetsz a dolgon. Nincs két egyforma sütés. A tej zsírosságától, a vaj minőségétől, és a liszt márkájától is függ, milyen tésztát tudunk gyúrni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése