2014. február 9., vasárnap

Nanaimo szelet

Régóta nézegetem ezt a fura nevű, sütés nélküli édességet a lányoknál: TücsökBogár Anita és Barbi blogjában. Kókuszos, tehát csakis jó lehet, gondoltam. 
Tegnap délután a tettek mezejére léptem, és "összedobtam". :) Nagyon finom, és hamar elkészül, bátran próbáljátok ki, kedves olvasók!

Nanaimo szelet

Hozzávalók:
Alsó réteg:
10 dkg vaj
5 dkg cukor
5 evőkanál cukrozatlan kakaópor
15 dkg darált háztartási keksz
5 dkg durvára tört dió (vagy mandula vagy mogyoró)
15 dkg kókuszreszelék

Krém (középső réteg):
10 dkg vaj
fél dl tejszín
1 csomag főzés nélküli vaníliapuding 
25 dkg porcukor

Csokoládé bevonat (a tetejére):
10 dkg étcsokoládé
2,5 dkg vaj

Az alsó réteghez a vajat, cukrot, kakaót összeolvasztom gőz fölött egy edényben, aztán hozzákeverem a többi alapanyagot. Egy 25x25 cm-s tálba vagy edénybe nyomkodom, egyenletesen. Kisebb edénybe téve magasabb lesz, szebbek a rétegek, nagyobban már nem annyira mutatós.
Szóval, az alsó réteg megvan.
A krémhez a vajat habosra keverem a porcukorral, beleszitálom a pudingport, és hozzáöntöm a tejszínt. gyors mozdulatokkal összedolgozom. Könnyű, selymes krém lesz a végeredmény. A tálba kanalazom, a kekszes rétegre, és egyenletesen eloszlatom.
Gőz fölött összeolvasztom a csokoládét a vajjal, kicsit visszahűtöm, majd a vaníliás krém tetejére kenem. Fontos a visszahűtés, máskülönben a forró csokoládé megolvasztja a vajas krémet, és összefolyik a kettő.
Egy éjszakára hűtőbe teszem a tálat, másnap szeletekben tálalom a Nanaimo szeletet.

Két kisebb változtatással készítettem el ezt a receptet. Kihagytam az alsó rétegből a tojást, feleslegesnek tartottam. Nélküle is összeáll a tészta, ha mégsem, több olvasztott vajat kell bele tenni, vagy egy kevés tejszínt.
A tetejére csak 5 dkg csokoládém volt itthon, ezért vékonyabb lett a máz. Amikor megdermedt, kakaóport szitáltam rá, hogy szebb legyen, és villával egy kicsit "összekócoltam". :)


Nanaimo szelet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése