2014. február 13., csütörtök

Őszibarackos sajttorta

Néhány hete egy rendkívül izgalmas édességet láttam Tortafüggő Marisz blogjában. Ezt a sajttortát. Azonnal lecsaptam rá, mondtam is az alkotónak, ezt bizony én megsütöm! :) Ma délután sort is kerítettem rá. 
Marisz említette a leírásban, hogy legközelebb gyümölcsöt is tesz a tésztába, ezért én elsőre már őszibarackkal készítettem el.

Őszibarackos sajttorta

Őszibarackos sajttorta szelet

Hozzávalók:
2 csésze natúr joghurt
2 csésze tej
2 csésze tejszín
2 csésze liszt
3 csésze cukor
6 db tojás
4 db natúr kockasajt 
1 kis üveg őszibarack befőtt

A sütőt előmelegítem 220 fokra. 
Az összes alapanyagot egy tálba teszem, és kézi mixerrel összekeverem. Sűrű, palacsintatésztához hasonlító masszát kapok. 
Egy nagy (legalább 25 cm átmérőjű) jénai tál alját és oldalát kikenem hideg vajjal, megszórom liszttel. Beleöntöm a tésztát, és beledobálom a lecsepegtetett őszibarack darabokat. 60-80 perc alatt készre sütöm. Félidőben letakarom alufóliával, hogy ne égjen meg.
A sütőm már nem tökéletes, így tovább sütöttem kicsit, hogy a közepe is átsüljön. Emiatt lett a külseje sötétebb a szokásosnál, ám az ízén ez nem változtatott.
Nagyon finom volt, köszönöm, Marisz! 

1 megjegyzés:

  1. Gaby, örülök, hogy sikeres lett a sajttortád! Jó választás volt az őszibarack, elhiszem, hogy finom volt!

    VálaszTörlés