2014. február 22., szombat

Zöldborsókrémes kiflirakás

Az egyik kedvenc könyvemet lapozgatva találkoztam ezzel az első hallásra fura recepttel. Pontosabban : az eredeti recept gombát ír, ám azt épp nem találtam a kamrában, zöldborsó viszont volt itthon. 
Vízvári Mariska: A család szakácskönyve című receptgyűjteményében foglaltak szerint készítettem el a zöldborsókrémes kiflirakást az alábbi módon:

Zöldborsókrémes kiflirakás

Egy adag zöld finomság

Hozzávalók 4 adaghoz:
3 db kifli 
1 dl tej
1 teáskanál vaj
3 db főtt, kemény tojás
30 dkg zöldborsó
2 dl tejföl
5+5 dkg reszelt sajt
bors
chili
bazsalikom

A zöldborsót megpárolom, ezalatt előkészítem a többi hozzávalót. A kifliket karikára vágom, és megforgatom a tejben úgy, hogy ne ázzanak el teljesen. Egy 20x24 cm-es edényt - én ismét a legkisebb BergHoff sütőtálamat - vékonyan kikenem a vajjal, és a kiflikarikák felét az aljára rakom.
A megpárolt, leszűrt borsót a tejföllel, 5 dkg reszelt sajttal és a fűszerekkel pürésítem botmixer segítségével. Ha 1-2 fél borsószem marad benne, az nem baj, de összességében legyen krémes.
A zöldborsókrém egyik felét a sütőtálba simítom a kiflikarikák tetejére. Erre jönnek a felkarikázott tojások, majd a tejes kiflik másik fele. A tetejére kerül a borsókrém maradéka, és a további 5 dkg reszelt sajt.
180 fokos, előmelegített sütőben 20 percig sütöm, aztán langyosra hűtve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése