2014. április 12., szombat

Hólabda

Gyerekkorom egyik kedvenc süteménye volt a hólabda. Olvasgatva az internetes recepteket, rájöttem, a miénk kicsit eltér másokétól. A krémbe puncs pudingport teszünk liszt helyett, ezzel töltjük be a süteményt. Kívül pedig sima vajkrémmel vonjuk be, erre jön a kókuszbunda. 
Most annyiban egyszerűsítettem a receptet, hogy csak a puncsos krémet készítettem el, az lett a bevonó is.
Lássuk hát! :)

Hólabda

Hozzávalók 6 db-hoz, 2 főre:

A tésztához:
4 közepes tojás
4 evőkanál forró víz
20 dkg porcukor
1/4 tasak sütőpor
1 evőkanál főzés nélküli csokoládé pudingpor (vagy kakaó)

A krémhez:
2,5 dl tej
1 tasak puncs pudingpor
10 dkg porcukor
10 dkg vaj
2 evőkanál rum

A hempergetéshez: 
5 dkg kókuszreszelék

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tojások sárgájához adom a cukrot, vizet és habosra keverem. Beleszitálom a csokoládé pudingporos/kakaós - sütőporos lisztet. A tojások fehérjéből kemény habot verek, és óvatosan a lisztes masszához forgatom.
Kisebb, szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe simítom (25x35 cm) a tésztát, és 35 perc alatt megsütöm. Tűpróba!!!
Amíg a tészta sül, megfőzöm a krémet. A tejből, cukorból, pudingporból sűrű krémet főzök. Lehűtöm, hozzáadom a vajat és a rumot, és kézi robotgéppel kihabosítom.
Amikor a tészta kicsit kihűl, egy pohárral (pogácsaszaggatóval) köröket szaggatok ki belőle. 12 db kör lesz ebből a tésztamennyiségből.
Kettőt-kettőt összeragasztok a krémmel, kívülről is bevonom őket. Kókuszreszelékben meghempergetem mindet, hogy elnyerjék a hólabdás külsőt. Pár órára hűtőbe kerülnek, hogy összeérjenek az ízek.

A szaggatáskor lehulló tésztát össze szoktam morzsolni, később jó lesz olyan süteményekhez, amelyek receptje piskótamorzsát ír.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése