2017. január 4., szerda

Kókuszos-meggyes pite

Az idei első receptem - micsoda meglepetés :) - édesség. Mi más is lehetne egy süteményszakosnál? :) A maradékfelhasználás jegyében raktam össze. Tojásfehérjék vártak a sorsukra még a karácsonyi borleves főzéséből, aztán találtam fél üveg lekvárt a hűtőben, és egy bontott csomag vajat. Pitesütés sugallatom volt, ezt az ízvilágot találtam ki. Az utolsó morzsáig elfogyott a sütés napján. 



Hozzávalók:
22 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
15 dkg vaj (nem margarin)
1 tojássárgája
fél csomag sütőpor
5 dkg porcukor

meggylekvár

A tetejére a habhoz:
3 tojásfehérje
3 evőkanál porcukor
10 dkg kókuszreszelék


A száraz alapanyagokat elmorzsolom a vajjal, hozzáadom a tojássárgáját, és összegyúrom az egészet tésztává. Henger formázok belőle, egy centis karikákra vágom, és a karikákkal kibélelek egy 26 cm-es piteformát úgy, hogy a tésztának pereme is legyen, de nem lógjon túl a forma szélén. A tésztát vizes kézzel elegyengetem. 
A hagyományok kedvelői lisztezett deszkán kinyújthatják a tésztát piteforma+perem méretűre, és sodrófáról engedhetik a formába. Én nem így teszek, nincs kedvem mosogatni a gyúrótáblát és a nyújtófát. :)
Szóval, tészta a formában. Teszek rá szilikonos sütőpapírt, arra pedig fém csavarokat, fém alátéteket - ami csak van. Előmelegített, 180 fokos sütőben 15 percig (elő)sütöm.
Ezt hívják vaksütésnek, a lényege, hogy a tészta ne legyen hullámos, sem magas, hogy legyen helye a tölteléknek. Olvastam több helyen, hogy borsót, babot használnak a vaksütéshez. Ezt pazarlásnak tartom, mert utána ki kell dobni a borsót, babot, nem lehet sem megenni, sem újra felhasználni. Szóval részemről maradnak a fém csavarok. Hűlés után mennek vissza a garázsba vagy a konyhafiókba. :)
Tehát 15 perc sütés után kiveszem a formát a sütőből, a fém nehezékeket és a sütőpapírt eltávolítom. Megkenem a tésztát házi meggylekvárral. Nem túl sokkal, hogy sütéskor ne áztassa el a tésztát. Elkészítem a tetejére a habot.
3 tojásfehérjét habbá verek a porcukorral. Beleforgatom a kókuszreszeléket, és a lekvárra simítom.
Visszateszem a sütőbe a tésztát, és addig sütöm tovább 180 fokon, amíg a hab teteje aranybarnára pirul.
Teljes hűlés után szeletelem, mint egy tortát. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése