2014. március 6., csütörtök

Vaníliás cappuccino golyók

Tulajdonképpen nem arra készültem, hogy cappuccino golyókat fogok készíteni. :) Olvastam a neten egy retro receptet, gyerekkorom egyik sütés nélküli édességét varázsolta volna a konyhába. Ám amikor elmentem bevásárolni a közeli üzletbe, ötből két hozzávalót nem lehetett kapni. Gondoltam, helyettesítem őket mással. Így is lett, otthon meg rájöttem a recept újbóli olvasásánál, hogy ezekből nem lesz ugyanaz a végeredmény. Jó. Lesz belőle más.
A tejszínhab felverése közben jutott eszembe, hogy beleszórok mindent, és ha Isten is úgy akarja, ebből massza lesz. És lett! A többit lásd lejjebb. :)

Vaníliás cappuccino golyók

Hozzávalók 25 db-hoz:
4 dl tejszín
2 csomag habfixáló
100 g vaníliás cappuccino krémpor
10 dkg darált keksz
3 dkg kókuszreszelék

a hempergetéshez: kókuszreszelék

A tejszínt egy nagy tálba öntöm, beleszórom a 2 csomag habfixálót, és kemény habbá verem. Hozzáadom a cappuccino krémport, a kekszet és a kókuszreszeléket, s alaposan összekeverem. (Cukor nem kell bele, szándékosan nem írtam az alapanyagok között.)
10-15 percre hűtőbe teszem a masszát, aztán vizes kézzel golyókat formázok belőle, meghempergetem őket kókuszreszelékben. Fogyasztásig hűtőben tartom.
Lágyabb és krémesebb, mint a megszokott kekszes-kakaós kókuszgolyó, viszont kevésbé édes, és nagyon kávés. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése