2013. szeptember 24., kedd

Almás lepény

Rengeteg almánk termett, legalább 10 nagy láda lett tele, amikor leszedtük. A szezon első almás süteményére készültem hétvégén, friss ideiből gyártva a tölteléket. A megszokott pitém helyett omlós tésztát sütöttem, a párolt almát krémesebbé varázsoltam, s megszületett (pontosabban megsült) a csoda. :) 

Almás lepény


Hozzávalók a tésztához:
35 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
15 dkg vaj
15 dkg porcukor
2 tojássárgája
1-2 evőkanál tejföl

Töltelék:
6-8 db közepes alma
2 evőkanál sárgabaracklekvár
2 evőkanál kristálycukor
5 dkg vaj

1 marék darált dió a szóráshoz
1 db tojássárgája a kenéshez

A sütőt előmelegítem 180 fokra, és előveszek egy 25x35 cm -s tepsit.
Az almákat mosom, hámozom, és nagy lyukú reszelőn lereszelem. Megpárolom, míg a leve el nem fő. Közben folyamatosan kevergetem, nehogy odaégjen. A baracklekvárral és a cukorral alaposan összekeverem, majd a tűzhelyről levéve, eldolgozom benne a vajat.
A tészta hozzávalóit a tejföl kivételével összegyúrom. Állagtól függően kanalanként teszem hozzá a tejfölt, ha szükséges. Közepesen kemény, nyújtható tésztára van szükség. 
Kétfelé osztom, lapokra nyújtom. Az egyik lapot kinyújtom, a tepsibe helyezem, és megszórom egy maréknyi darált dióval. Rákanalazom az almatölteléket, és egyenletesen eloszlatom, majd befedem a másik tésztalappal. Villával megszurkálom, és lekenem tojássárgájával.
180 fokon, 30-35 perc alatt megsütöm. Langyosan szeletelem, porcukorral vastagon meghintve tálalom. 
A receptet Gabinak köszönöm! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése