2013. szeptember 18., szerda

Körtés túrótorta

Újabb körtés recept: ezúttal torta. Nem zseléztem a tetejét, csak úgy kiraktam körtével és pont. :) Esős kedd délutánokon mi mással foglalkozhatna az ember, ha nem süteménykészítéssel?
A múlt héten érkezett Váncza csomagból vettem ki a hozzávalók egy részét. Legkíváncsibb a habporra voltam, bevallom őszintén, idegenkedtem tőle. Porból habot? Naaaa. De a végeredmény teljesen korrekt, kemény hab lett, kis édes ízzel, tehát nem kell hozzá plusz cukor. Gyors megoldásnak, illetve nyári időszakban, amikor a magas hőmérséklet miatt nehezebb habot verni, és a tejtermékek is hamarabb romlanak, praktikus ez a por. Lehet, hogy jövő nyárra beszerzek még belőle, de maradok a "rendes" tejszínhabnál a hűvösebb évszakokban. Mondom újra, jó ízű a habporból készült hab, finom, nincs vele baj, csak szokni kell(ene). :))
A torta minden falatnál más ízt hoz, körte, puncspuding, piskóta, hab - mutatom képekben, milyen lett:

Körtés túrótorta



Hozzávalók:
4 tojás
4 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 csomag vanilincukor
fél csomag sütőpor

1 csomag puncspuding
2 evőkanál cukor
3 dl tej

50 dkg túró
2 csomag habpor
2 csomag habfixáló
3 dl tej

6 db körte

színes szórócukor

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Egy 26 cm-s kapcsos tortaformát kivajazok, vékonyan kilisztezek.
A tojások sárgáját habosra keverem a cukorral és a vanilincukorral. Kézi habverővel beledolgozom a kakaóport és a sütőporral elkevert lisztet. A tojások fehérjét kemény habbá verem, és óvatosan a kakaós masszához forgatom. Tortaformába kanalazom a tésztát, és 20-25 perc alatt megsütöm. (Tűpróba!!!)
Amikor a piskóta kész van, és rácsra téve hűl, elkészítem a krémeket. 
A pudingporból, cukorból és tejből sűrű krémet főzök, és azonnal a piskótára kenem. (Nem, nem vágom ketté a tésztát.)
1 csomag habport 1 csomag habfixálóval és 1,5 dl tejjel habosra keverek, kemény tejszínhab lesz a végeredmény. Ezt keverem össze a krémesre tört túróval, és egyenletesen elkenem a torta pudingos rétegén.
A körtéket meghámozom, magházukat kivájom. 8-12 darabra vágom őket és a torta közepére halmozom tetszőleges alakzatban úgy, hogy a peremen 1-1,5 cm szabadon maradjon. 
A másik csomag habport habfixálóval habbá verem, egyharmadával bevonom a torta oldalát, a többit zsákba teszem, és mintát nyomok a körte mellett szabadon hagyott részre.
Színes szórócukorral díszítem az oldalát, és 2-3 órára hűtőbe teszem tálalás előtt.

1 megjegyzés:

  1. Mi a bajod a külsejével? Teljesen jól néz ki egyben is, nekem tetszik. De a habpor egy picit nekem is furcsa. Egyébként meg jöhetne az egész úgy, ahogy van - én szeretem az ilyen habos, pudingos, gyümölcsös sütiket (a körtét meg pláne:)).
    További szép napot Neked!

    VálaszTörlés