2013. november 24., vasárnap

Fekete rózsa

Évek óta vágyakozva nézem a Fekete rózsát, ha felbukkan a süteményes oldalakon. Egy hete Tortafüggő Marisznál találkoztam vele, nagyon tetszett az övé is. Odaírta, hogy másképp készült, mint az eredeti. Láttam, hogy piskótát is sütött bele, azt én nem akartam. Rákerestem a neten az eredetire, meg is leltem a legegyszerűbb leírást. De az ihletet egyértelműen Marisztól kaptam. :)))

Fekete rózsa

Hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt
10 dkg vaj
30 dkg porcukor
1 tojás
1 csomag sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
pici só
2 dl tej

Mákos töltelék:
20 dkg darált mák
25 dkg porcukor
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
10 dkg olvasztott vaj
2 dl langyos tej
2 csomag vanilincukor
citromhéj

A krémhez:
1 liter tej
3 csomag vanília pudingpor
25 dkg porcukor
25 dkg vaj

A csokoládémázhoz:
20 dkg étcsokoládé
10 dkg porcukor
5 dkg vaj
1 dl langyos víz

A krémet megfőzöm, hogy kihűljön, mire a sütemény többi része elkészül. A vajat habosra keverem a porcukorral, tejet a pudingporral sűrű krémmé főzöm. A cukros vajat a pudinggal csomómentesre keverem, és hagyom teljesen kihűlni. Azalatt elkészítem a mákos rudakat.
A mákos töltelékhez minden összetevőt tálba öntök, és egynemű masszává keverem.
A tésztához való alapanyagokat összegyúrom, majd hat felé osztom. Két adagot kinyújtok 25x35 cm méretűre, és külön-külön megsütöm őket. A másik 4 adagot egyesével ugyanekkora méretűre nyújtom, megkenem a mákos töltelékkel, és bejgli módjára feltekerem őket.
25x35 cm-es tepsibe fektetem a bejgliket, szorosan egymás mellé. Össze fognak sülni az oldaluknál, de nekem most pont erre van szükségem. Előmelegített sütőben, 200 fokon, 20-25 perc alatt készre sütöm.
Egyben kiborítom a tepsiből, és összeállítom a süteményt.
Az egyik tésztalapot megkenem a vaníliás krém felével, majd ráfektetem a 4 rúd bejglit. Megkenem a krém másik felével, és ráhelyezem a másik tésztalapot.
A csokoládémázhoz gőz felett összeolvasztom a hozzávalókat, és a még meleg krémmel bevonom a süteményt.
Egy napig hagyom állni, nálunk hűtőben volt.
Másnap forró vízbe mártott késsel szeletelem.

A receptben a teljes adagot írtam le, 4 rúd bejglivel, ahogyan itt olvastam. Aki soknak találja a mennyiséget, vagy kísérletező kedvében készíti el, nyugodtan felezze meg az adagot, sütőkeretet a tepsibe állítva tökéletes lesz a fél adag is.
A bejglit szépen, spirálosan is fel lehet tekerni. Nálam a hasonló tészták lazán, néhány hajtással készülnek, nem célom a szabályos csigavonal. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése