2013. november 23., szombat

Fusilli sajtmártással, májjal és borsóval

30 perces, ízletes vacsora kerekedett az unaloműző olvasgatásból. Tegnap eszembe jutott, hogy Stahl Judit receptjeiből egy ideje nem főztem, magam sem tudom, miért. Az internetes oldalán körül is néztem gyorsan, hátha rábukkanok valami érdekes főfogásra. Egy gyors tésztaétel lett a befutó, azonnal el is készítettem.

Fusilli sajtmártással, májjal és borsóval

Hozzávalók:
40 dkg fusilli 
1 késhegynyi só
50 dkg csirkemáj
10 dkg vaj
fél dl olívaolaj
2 evőkanál balzsamecet
bors
30 dkg mirelit zöldborsó
1 csokor petrezselyem

A sajtmártáshoz:
5 dkg parmezán sajt
bors
3 gerezd fokhagyma
25 dkg mascarpone sajt
5 dl tejszín
késhegynyi frissen reszelt szerecsendió

A sajtmártás elkészítésével kezdem a főzést. A mascarponét, és a tejszínt mély tálba teszem. A reszelt sajtot, zúzott fokhagymát, szerecsendiót hozzáadom, sózom, borsozom, és botmixerrel simára dolgozom. Turmixgépet is használhat, akinek az szimpatikusabb.
Egy 28 cm átmérőjű, 6 cm magas serpenyőben megforrósítom a vajat és az olajat. Rádobom a 2x2 cm-s darabokra vágott májat, és 5 perc alatt megsütöm. Ráöntöm a két evőkanál balzsamecetet, és megvárom, míg elsistereg az ecet szúrós szaga. Szűrőlapáttal tálra szedem a májat, sózom, borsozom, és lefedem alufóliával.
Megfőzöm a tésztát. Közben párolom a borsót. A májsütéshez használt serpenyőben, a megmaradt vaj-olaj keverékre dobom a zöldborsót, sózom, borsozom, meghintem petrezselyemmel. Nagyjából 20 perc alatt puhul meg.
Leszűröm a tésztát, és összeállítom az ételt.
A megpuhult zöldborsóhoz visszateszem a májat, ráöntöm a sajtmártást, hozzáadom a leszűrt tésztát, és nagy lángon, egy perc alatt, kevergetve összemelegítem. Ha túl sűrű, a tészta főzővizéből 1-2 merőkanállal adhatunk hozzá.
A receptet itt olvastam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése