2015. szeptember 30., szerda

Őszibarackdzsem

A kertben egy Champion őszibarackfa ontja a termést minden nyár végén. Szedtük, ettük, és befőzésre is jutott bőven. Gondoltam egyet: dzsemet készítettem belőle. Jelentem, jól sikerült! A kóstoláson ugyanis már többszörösen túl vagyunk. A szüreti időszakban (bab)gulyást főzök, sűrű ismétléssel, ééés utána palacsintát sütök. Sokat. Két hete az őszibarackdzsemes palacsinta a sláger! :)
Hámozás-magozás után 5 kiló lett a barackom, de az egyszerűség kedvéért 1 kilóhoz adom meg a hozzávalókat, aztán majd osszatok-szorozzatok. :)


Hozzávalók:
1 kg őszibarack
20 dkg cukor
4 evőkanál citromlé
1 tasak 4:1 lekvárhoz való zselésítő

Az őszibarackot meghámozom, kimagozom, és botmixerrel nagyjából összetöröm. Teljesen pépesre nem kell, mert a kis-közepes gyümölcsdaraboktól lesz dzsem. 
Nagy fazékban kanalazom, hozzáadom a cukrot, és felforralom. A cukor mennyisége némi magyarázatra szorul. Van, aki 1 kiló cukrot számít kilónként, akad, aki még többet. Én meg szeretem az ehető élelmet, amitől nem kómálok be rögvest. A Champion barack édes, nem igényel sok cukrot. a 20 dkg per 1 kiló barack arány nekem pont megfelelő.
Szóval, felforralom. hozzákeverem a zselésítőt, még 2 percig forralom. Tűzforrón kanalazom üvegekbe, azonnal lezárom. Pár percig fejtetőre állítom az üvegeket, és teljes hűlés után a végleges helyükre pakolom mindet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése