2015. szeptember 24., csütörtök

Uborkasaláta télire

Nagyon szeretem a tejfölös uborkasalátát, télen felettébb hiányolom. Persze, lehet uborkát vásárolni januárban is, de fenntartásaim vannak az adott évszakra nem jellemző élelemmel szemben a piacokon, boltokban. A kertben rengeteg uborka termett idén, hogyan őrizzek meg belőle télre? Olyat, amiből saláta lesz, és nem kovászos, ecetes, miegymás?
A megoldást Az Ínyesmester szakácskönyve című kedvencemben leltem meg. Sóval tartósítás, mint 100 éve, és még régebben. Nem csináltam még ilyet, ez az első. A kép három héttel a berakás után készült. Uborkasaláta télire - lássuk! :)



Hozzávalók:
uborka

Az uborkákat meghámozom, legyalulom és megsózom. Azután jól kicsavarom, és üvegekbe rakom az alábbi módon: az üvegek aljára kétujjnyi sót teszek, erre 3-4 ujjnyi uborkát, és így tovább mindaddig, amíg az üveg megtelik. A tetején sok só legyen. Nem zárom le azonnal az üveget, megvárom, míg az uborka lesüllyed kicsit. Teszek még rá sót, fedéllel lezárom, és hűvös helyen tárolom.
Uborkasaláta készítés előtt fél nappal felnyitok egy üveggel, beáztatom az uborkát hideg vízbe, és kimosom belőle a sót. Utána készítem el hozzá az ecetes és/vagy tejfölös levet. 

2 megjegyzés:

  1. Én évekig fagylaltos dobozokban, frissen, nyersen legyalulva és lefagyasztva tettem el, amikor sok uborkánk lett, télen csak fel kell olvadni hagyni, besózni, kicsavarni és tetszés szerint ízesíteni, esküszöm olyan volt mindig, mint frissen nyáron.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szkeptikus vagyok a fagyasztással, azért tettem inkább üvegbe. :) Ez egy kísérlet, tesztelem Ínyesmester módszerét.

      Törlés