2016. december 30., péntek

Meggylikőrös zúzapörkölt


"PULYKA PÉNTEK"  8. recept

A pénteki pulykahúsos sorozatom utolsó előtti darabját hozom. Ismét péntek, tehát húsos étellel rukkolok elő. A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. felkérésére pulykahúsból készítettem ételeket: karácsonyig minden pénteken közzétettem egy vagy két receptet a blogomban "PULYKA PÉNTEK" név alatt. 
A Gallicoop bőven ellátott hússal. Nagyon jó minőségű, szép alapanyagokat kaptam, és házhoz is szállították. Egyszerű ételekre számíthattatok tőlem, amelyek könnyen elkészíthetőek, és táplálóak egy család számára. Izgalmas kihívás felkérésre főzni, azzal együtt, hogy szabad kezet kaptam.


Hozzávalók:
1 kg pulykazúza
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
3 evőkanál olaj
2 evőkanál házi, natúr paradicsomszósz
1 dl házi meggylikőr
bors
pirospaprika
2 mokkáskanál őrölt kömény

A zúza tisztításával kezdek. Hálátlan feladat, de elkerülhetetlen. Középen kettévágom, aztán éles késsel a két darabról köröskörül levágom a kemény, izmos-hártyás részt (tehát mindent, ami fehér, ezek nem kellenek). Ami marad, falatnyi kockákra vágom. 
A felforrósított olajban megdinsztelem az apróra vágott vöröshagymát, rádobom a szeletelt fokhagymagerezdeket. meghintem pirospaprikával és őrölt köménnyel. Mehet bele a zúza. Kevés vízzel felöntöm, és fedő alatt, lassú tűzön puhára párolom. Mindig csak kevés vizet töltök utána, épp annyit amennyi elfőtt. A zúza párolása hosszú folyamat, 2-3 óra legalább. 
Amikor majdnem kész, hozzáadom a paradicsomszószt, sózom, borsozom, felöntöm a meggylikőrrel. Akinek vörösbor, konyak, vagy pezsgő van kéznél, nyugodtan próbálja ki, azzal is isteni finom lesz. Nekem likőr volt kéznél. :)
Fedő alatt készre párolom.
Puha, házi kenyérrel tálaltam. Illik hozzá a sült vagy főtt krumpli, a tarhonya, és bármilyen savanyúság.
Ne feledjétek: Rubin Konyhájában még egy recept lesz a pulykás sorozatban!  "PULYKA PÉNTEK" a Gallicoop Zrt. jóvoltából!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése