2012. szeptember 27., csütörtök

Mézes csirkemáj sült almával és vegyes körettel

Sokszor említettem már, hogy a nyári hőségben, illetve az évközi dolgos hétköznapokon fél óra alatt elkészülő ebédet szoktam főzni. :) Ma csirkemáj került sorra, és másképp, mint ahogy általában készíteni szokták. Hagyma nélkül sütöttem meg (teljesen átsütöttem, mert nem szeretem, ha véres a belseje), és mézzel (is) ízesítettem. A köret krumplipüré és párolt rizs, egymásra rétegezve a dekoratív tálalás kedvéért. Mellé sült almagerezdek és friss paradicsom. :) Finom és gyors ebéd.

Mézes csirkemáj sült almával és vegyes körettel

Felülnézetből is dekoratív


Hozzávalók:
500 g csirkemáj
2 evőkanál olaj
bors
majoránna
1 evőkanál méz

A csirkemájat megmosom, megtisztítom, és mindegyik darabot félbe vágom. Két evőkanál olajat felforrósítok, rádobom a májat, és kb. 10 percig erős lángon sütöm. Sózom, borsozom, megszórom majoránnával, hozzáadok egy evőkanál mézet, és alaposan összeforgatom a májdarabokat a fűszerekkel.  

Köret:
krumplipüré
párolt rizs
sült almagerezdek
friss paradicsom

A szokásos módon krumplipürét és párolt rizst készítek. Kis tálkákat hideg vízzel kiöblítek, majd rétegezve teszem a tálkákba előbb a rizst, rá a krumplipürét. 4-5 percig állni hagyom, majd tányérokra borítom őket. Ha nehezen jön ki, tompa végű késsel meglazítom körben, a tálka pereme mentén a krumplit.
A köretekből emelt kupola tehát a tányérok közepén van, mellékanalazok a mézes-fűszeres májból, és néhány gerezd sült almát, friss paradicsomot kínálok mellé. 

Sült alma: egy megmosott almát cikkekre vágok, és 1 evőkanál forró olajon pár perc alatt minden oldalukat megsütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése