2012. szeptember 2., vasárnap

Babtorta csokoládé öntettel, kókuszos tejszínhabbal és erdei gyümölcs lekvárral

Az 1955-ös kiadású Háztartási tanácsadót lapozgattam ihletért sütemény-ügyben. A furcsa nevű babtortán megakadt a szemem, és megtetszett. Kevés összetevőből hamar meglehet sütni, egyedül a bab áztatása és főzése igényel némi időt. :))

Egy szelet babtorta, csokiöntettel, kókuszos tejszínhabbal és erdei gyümölcs lekvárral tálalva


Hozzávalók:
4 tojás
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg porcukor
50 dkg bab (én fehéret használtam, de lehet tarkából is sütni)
/Egy éjszakára áztassuk a babot hideg vízbe, aztán főzzük puhára!/

A tálaláshoz:
-lekvár (erdei gyümölcs vagy ribizli, lényeg, hogy savanyú legyen kicsit)
-csokoládéöntet (fél tábla étcsoki, 2 evőkanál kakaópor, 2 evőkanál olaj - ezek gőz fölött összeolvasztva)
-tejszínhab (ínyenceknek plusz 10 dkg kókuszreszelék)

A 4 tojás sárgáját a 25 dkg porcukorral és a vaníliás cukorral sűrű krémmé keverem a robotgép segítségével, hozzáadom a fél kiló, puhára főtt és átpasszírozott babot, majd beleforgatom a 4 tojás fehérjéből vert kemény habot. A masszát 25x35 cm-s tepsibe öntöm, és 180 fokon, 20-25 perc alatt készre sütöm.
Az eredeti recept szerint a megsült tésztát ketté kell vágni, savanykás lekvárral megkenni, a tetejére pedig fehér mázat (tojásfehérje+porcukor) készíteni.
Én nem vágtam ketté, hanem hosszúkás szeletekre, készítettem hozzá csokiöntetet, amivel a szeleteket leöntöttem tálaláskor, és egy kiskanálnyi erdei gyümölcs lekvárt adtam mellé, valamint egy nagy evőkanál kókuszos tejszínhabot (2,5 dl hideg tejszínt habbá vertem, és belekevertem 10 dkg kókuszreszeléket).
Régi recept, praktikus, olcsó, és nagyon-nagyon finom, érdemes kipróbálni, nekünk ízlett!! :))


2 megjegyzés: