2012. július 17., kedd

Csokoládékrémes piskótatekercs sárgabarack darabokkal

Egyre jobb leszek, még csak fél egy van - jutott eszembe ez a gyenge poén ma délelőtt. Piskótát sütöttem. Egész pontosan: piskótatekercset. Rubinosan. Receptet sehol nem olvastam hozzá, hogy ne frusztráljon, ha a végeredmény eltér a mintának választottól. :)) A krémet, amivel töltöttem, sütés közben találtam ki. A süteményem fantasztikus lett!!!

Csokoládékrémes piskótatekercs sárgabarack darabokkal


Hozzávalók a tésztához:
3 tojás
3 evőkanál liszt
3 evőkanál cukor
2 mokkáskanál sütőpor

A tojások sárgáit habosra keverem a cukorral, a tojásfehérjéket kemény habbá verem, és óvatosan összeforgatom a kettőt. A sütőporral elkevert lisztet beleszitálom a tojásos habba, és gyors mozdulatokkal, belekeverem. Sütőpapírral bélelt 25x35 cm-s tepsiben egyenletesen eloszlatom a masszát, és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm. Sütőpapírral együtt emelem ki a tepsiből, nedves konyharuhára borítom, és feltekerem. Amíg kihűl, elkészítem a krémet.

Hozzávalók a krémhez:
20 dkg puha vaj
4 evőkanál cukrozatlan kakaópor
2 evőkanál porcukor
2 db sárgabarack

A vajat habosra keverem a porcukorral, hozzáadom a kakaóport, és csomómentesre keverem a krémet. 
A sárgabarackot megmosom, kimagozom, és apró darabokra vágom.

A piskótát megkenem a krémmel - 2 evőkanálnyit meghagyok belőle -, kirakom 2 db apróra vágott sárgabarackkal, és feltekerem. A tekercs tetejére kenem egy széles csíkban a maradék krémet, és megszórom kókuszreszelékkel. Pár órára hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek. Tálaláskor ujjnyi vastag szeletekre vágom.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta finom lehetett, látom nagyon belelendültél a piskota sütésbe. Jól teszed ha nem nézegetel sok receptet mert csak megzavarja az ember fejét. Általában ha nézelődöm keresgélek annyira elbizonytalanodok és csak megzavar!

    VálaszTörlés
  2. Évikém, gyakorlat teszi a mestert, minél többször készítem, annál jobb lesz a minősége. :)))) Ezt most tényleg improvizáltam, és egész jól sikerült. :))

    VálaszTörlés